GRUPIOSTU
REISID

 

vauu.ee omanik Estravel AS vastab küsimustele

Miks kopeerisite konkurendi saiti? Kas te midagi originaalset ei osanud välja mõelda?

Konkurendi saidi parodeerimine (mitte kopeerimine) oli meie teadlik otsus, millega tahtsime juhtida tähelepanu faktile, et tegemist on meie konkurendiga. Selle tõsiasja peale, et woww.com OÜ on tavaline reisikorraldaja, nagu meiegi, ei ole tulnud paljud woww.com kliendid. Nüüd on see oluline info edasi antud, kuigi koos väikese draamaga, mis antud juhul paratamatu oli.

Kas te ei karda, et woww.com võib teid kohtusse anda ebaausa konkurentsi pärast?

Ei karda, kuna me ei ole tarbijat eksitanud ega tegeliku operaatori nime varjanud. Samuti ei ole me kopeerinud kaubamärki ei sõnaliselt ega kujundiliselt, ega ka ühtegi kujunduselementi, millele kehtiks autoriõigus. Ka pakutav sihtkoht on meil absoluutselt erinev, kuigi oleksime võinud pakkuda ka sedasama Sansibari 10 EUR odavama hinnaga.

Miks te väidate, et woww.com on reisifirma, nad pakuvad ju hoopis grupiostu reise?

Täpselt sedasama teevad ka sajad muud reisifirmad Eestis. Alati kui tegemist on grupireisiga, toimub teenuste sisseost hulgihindadega ja soodsamate tingimustega. Soodsaid grupireise on Eestis pakutud juba 30 aastat, nii et midagi uut woww.com pole välja mõelnud. Ainus uus asi on nende turundussõnum, mis on suunatud sellele turusegmendile, kes põhimõtteliselt ei taha reisifirmasid kasutada ja tunnevad rõõmu nn isetegemisest. Neist klientidest mingi osa on nüüd tagantjärgi tõenäoliselt pettunud, kuna leiavad: “Kui oleks teadnud, et tegemist on turismifirmaga, siis poleks ostnud”. Osa jällegi leiavad: “Ahaa, kui nemad on reisifirma, siis ma võin ju sama asja osta ka mõne tuntud reisifirma käest”

Olete nii suur firma – kas teil tõesti on kahju, et ühel väiksel tublil firmal ka hästi läheb?

Ei ole kahju, soovime edu kõikidele tublidele Eesti firmadele. Kuid äri on äri ja konkurents on meie pisikesel turul karm. Kuna Konkurentsiamet ei luba meil enam laieneda ühinemiste ja koondumiste kaudu, siis oleme sunnitud oma ärihuvisid kaitsma muudel viisidel. Eesti mikroturul on ka tuhat klienti märkimisväärne kogus, kelle ülelöömise nimel tasub pingutada.